tiistai 14. huhtikuuta 2015

Vauvakortti virkatuilla pyykeillä / Baby card with crocheted laundry

Ystäväpariskunta sai kaksoset ja tein heille kortin, jossa roikkuu pyykkinarulla pojan paita ja tytön hame (tai miksei toisinpäin? :) ). 

My friend couple got twins and I made them a card, where there's a boy's shirt and a girl's skirt (or actually why not the other way around? :) ) hanging from a laundry line.

Uudet jutut/New things:
* Täysin itsetehty tausta Distress Ink -musteilla / Selfmade background with Distress Ink
* Virkkausta (muussa muodossa kuin kukissa) / Crocheting (other than flowers)
* Uusi leimasinsetti (maaliskuun Quick Cards -lehdestä) / New stamp set (from the March issue of Quick Cards)

Katsoin Minnan Ku ite tekee, saa mitä tulee -blogista Tekniikkatorstai-videoita ja innostuin kokeilemaan Distress Ink -musteita ihan eri tavalla, miten olen aiemmin niitä käyttänyt. En nimittäin tajunnut, että musteiden kanssa voi käyttää vettä (musteet on nimittäin vesiliukoiset, mikä ei käynyt minulla edes mielessä)! Pienestä se on joskus kiinni. :D Käykää tekin kurkkimassa Minnan blogista uusia vinkkejä (linkki)! Tein pyykeille taustaksi pienen niityn, jolloin pääsin kokeilemaan heti uusia leimasimia, jotka ostin uusimman Quick Cards -lehden mukana.

I watched the Technique Thursday videos that Minna has on her blog and I got excited to try out Distress Ink in other ways than I'm used to. I didn't know that you can use water with them (since they are water-soluble which I didn't even think about)! Sometimes it can be a really small thing. :D You can also check her videos (they are quite understandable although they are in Finnish) and maybe get some new ideas as well (link)! I made a small meadow for the background so I could also test my new stamps I got with the new Quick Cards magazine.



Halusin tehdä aluksi kaksi eriväristä potkupukua, mutta en päässyt tyytyväiseen lopputulokseen virkkaamalla (en osaa neuloa, enkä halunut opetella sitä juuri nyt). Mutta näin tämä toimi oikeastaan ehkä jopa paremmin. 

I was actually planning to hang two overalls, but I wasn't satisfied with the results I got by crocheting (and I wasn't planning on learning how to knit just now). But it worked out quite well after all!


Käytin enimmäkseen kiinteitä silmukoita. Lopuksi virkkasin paitaan lisää ketjusilmukoita sivuille, jotta sain hihat. Hametta levensin pari kertaa ketjusilmukoilla ja lopuksi tein vähän "pitsiä" virkkaamalla neljä kiinteää silmukkaa samaan silmukkaan. Pitsipalluran päättelin aina piilosilmukalla. Hameesta tuli hieman liian leveä, joten kavensin sitä rypistämällä yläosaa vähäsen.

I used mainly single crochet stitches. I added some chain stitches at the end of the shirt, so I got the sleeves. The skirt I made wider a few times with chain stitches and at the end I made some "lace" by crocheting 4 single crochet into one stitch. I finished each lace with a slip stitch. The skirt became to wide, so I made it a bit more narrow by crinkling it at the top.


Pyykkinaru on paperinarua, jota päätin käyttää villalangan sijaan, koska en ole juurikaan tehnyt suurilla paperinarukasoilla mitään niiden ostamisen jälkeen. Tosin tähän korttiin narua ei kulunut juurikaan. :D Pyykkipojat löysin aarrekätköistäni siivouksen yhteydessä ja ne pääsivät heti käyttöön roikottamaan vaatteita. Jotka tosin liimasin korttiin kiinni, koska ne olisivat muuten olleet hieman muodottamat ja vallattomat.

The laundry line is paper yarn. I have plenty of it unused in my yarn box. Although I didn't really use that much now either. :D The clothespins I found during my cleaning and they matched perfectly here. I glued the clothes on the card although they were already attached with the pins, because they were a bit formless and "wild". 

Tekstin leimasin kaksi kertaa eli alkuperäinen teksti sai "varjon", koska halusin tuplata onnittelut. Kyseessähän oli tuplasti onniteltavaa. :)

The text I stamped twice. The original text got a "shadow" this way, because I wanted to double the congratulation wishes since there was double to be celebrated. :)


Eli virkkaus sopii tosi hyvin kortteihin! Itsetehtyjä taustoja tulee lisää! :)

As a conclusion, crocheting works perfectly on cards and I will make more backgrounds myself! :)

4 kommenttia: